söndag 18 juli 2010

Utflykt till Skårs Gård


Efter att ställt in den planerade badturen blev det istället en utflykt till vackra Skårs Gård.



På vägen fick jag ett sms av fina C som snabbt packade sin bil och styrde kosan mot samma destination. Detsamma gällde vännen S och hennes kille M + hundarna Siri och Ofelia och genast var vi ett litet gäng samlat mitt ute på landet på den mysigaste lilla gård man kan tänka sig.





Men innan dess gjorde vi ett snabbstopp vid Äskults naturreservat 
- man borde hemmaturista mer!



Vid entrén möttes man av en infotavla om vad för djur man kan möta i området. De enda vi såg var dock den här lilla kofamiljen som nyss fått tillökning med två små söta och nyfikna kalvar ♥




Jag skulle vilja åka tillbaka för att se mer i området för det var väldigt vackert.





Visst blir man lockad att vandra på de här vackra vägarna!




Men tiden gick fort och vi åkte vidare till Skår.




 Vi hade tur och fick ett väldigt mysigt bord vid en ladugårdsvägg under parasoll ♥



 Sen kom C och snart därefter S och M och hundarna. Här har C och Offi bekantat sig ♥


C har alltid så fina accessoarer och här är två av dagens. 
Visst är den lilla fågeln i örhänget supersöt! 

Klockan är lite extra cool för att batteriet laddas av att man rör på armen - både snyggt och praktiskt!





























En god buffé var framdukad och det var bara att hugga in! Allt var gott men det bästa var ändå våffelhörnan där man kunde grädda stora, frasiga våfflor.



 Hundarna ville nog gärna smaka men var så snälla och tiggde knappt alls!


Som grädde på moset fanns där en gårdsbutik med massa smarriga matvaror men även fina kläder bl.a. från NoaNoa.




En pastelldröm! 
Jag ville ha nästan allt men det blev bara ögongodis.



Utanför kunde man koppla av på himmelsblå stolar eller....


 söka skydd lite inomhus i det här härliga uterummet.





Imorgon är det dags att ge sig av norrut för lite paddlande.
Jag får önska er några sköna dagar tills jag är tillbaka!

STOR KRAM!






1 kommentar :

Jag blir så glad för din hälsning ♥